Пролетен фестивал на сливата

광양매화축제 (Гуанг-янг ме-хуа чхук-че)
광양 (Гуанг-янг) - град в провинция Чолла (전라도)
매화 (ме-хуа) - японска кайсия/китайска слива; цъфнал сливов цвят през пролетта
축제 (чхук-че) - празник, фестивал




Пролетният фестивал, посветен на красотата на цъфтящите сливови дръвчета се провежда от 17 - 25-ти март в селцето Ме-хуа, близо до град Гуанг-янг в провинция Чола. Цялата област е известна с големите си площи с плодни дръвчета, които през пролетта цъфтят с красиви бели цветове. Живописната гледка на цъфналите ме-хуа на фона на планина Пег-ун (백운산) примамва хиляди хора да дойдат и да се разходят под тунелите от отрупаните с цвят клони и да си купят местни био-продукти. Посетители идват почти през целия месец март и броят им достига, че дори и надминава 1 млн. души!


Тази година темата на симпозиума е плода на японската слива (매실 - ме-шил) - медицинските и хранителните свойства на сливата. Смята се, че японската слива произхожда от Китай и е била пренесена в Корея преди около 1 500 г. Дървото вирее само в североизточна Азия и в топлите, южни части на Корея. Японците са доказали лечебните свойства на топлолюбивия плод и той е един измежду любимите им. Корйците пък са измайсторили алкохолни и безалкохолни напитки.
Повече информация за растението в wikipedia




Коментари

Популярни публикации